حزب کمونیست ایرا ن :جنایت در سایه سکوت

یکی از آخرین قربانیان این شیوه از کشتار مردم فلسطین، که به اعدام خیابانی معروف شده است، در روز ١٤ فوریه ٢٠١٦ اتفاق افتاد. در این روز نیروهای امنیتی دولت اسرائیل یک دختربچه ١٤ سالە به اسم "یاسمین رشاد الزرو" را در شهر "الخلیل" در کرانه باختری، که در حال عبور از یک پست بازرسی بود، مورد شلیک گلوله قرار دادند.

یکی از آخرین قربانیان این شیوه از کشتار مردم فلسطین، که به اعدام خیابانی معروف شده است، در روز ١٤ فوریه ٢٠١٦ اتفاق افتاد. در این روز نیروهای امنیتی دولت اسرائیل یک دختربچه ١٤ سالە به اسم «یاسمین رشاد الزرو» را در شهر «الخلیل» در کرانه باختری، که در حال عبور از یک پست بازرسی بود، مورد شلیک گلوله قرار دادند.

در حالی که چشم های مردم جهان به سوی رویدادهای دردناک و فاجعه بار مناطق جنگ زده خاورمیانه، از جمله سوریه، عراق و یمن دوخته شده است، دولت اسرائیل در سایه سکوت مطبوعات جهانی و نهادهای بین المللی همچنان به اذیت و آزار و کشتار مردم فلسطین ادامه می دهد. طی چند سال گذشته دولت اسرائیل شرایط بحرانی مناطق جنگ زده خاورمیانه را فرصتی مناسب دیده است تا سیاست های نژادپرستانه و رفتار ضدانسانی خود علیه مردم فلسطین را تداوم ببخشد. گسترش شهرک سازی در مناطق اشغال شده، دستگیری و زندانی کردن هزاران فلسطینی براساس اتهامات واهی و کشتار صدها نفر دیگر، بخشی از پیامدهای سیاست نژادپرستانه دولت اسرائیل تنها در پنج ماه اخیر بوده است. طبق آمار منتشر شده از طرف موسسه تحقیقاتی «گلوبالیس»، که یک موسسه مرتبط به سازمان ملل است، در حال حاضر بیش از ٥٨٠ هزار اسرائیلی به طور غیرقانونی در مناطق اشغال شده و در شهرک هائی که بعد از کوچ اجباری فلسطینی ها ساخته شدە است زندگی می کنند. طبق همین آمار از شروع موج جدید درگیری ها از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون، که به انتفاضه سوم نامگذاری شده است، ٢٣١ فلسطینی جان خود را از دست دادەاند که ٤٨ نفر از آنان افراد زیر ١٨ سال بودەاند و ١٠٢ نفر نیز در اماکن عمومی مورد شلیک نیروهای امنیتی اسرائیل قرار گرفتەاند.

یکی از آخرین قربانیان این شیوه از کشتار مردم فلسطین، که به اعدام خیابانی معروف شده است، در روز ١٤ فوریه ٢٠١٦ اتفاق افتاد. در این روز نیروهای امنیتی دولت اسرائیل یک دختربچه ١٤ سالە به اسم «یاسمین رشاد الزرو» را در شهر «الخلیل» در کرانه باختری، که در حال عبور از یک پست بازرسی بود، مورد شلیک گلوله قرار دادند. ارتش اسرائیل طی اطلاعیە ای ادعا نمود که این دختر ١٤ ساله در عین اینکه قصد داشت با چاقو به سربازان اسرائیلی حمله کند مورد شلیک گلوله قرار گرفته است. اما شاهدان عینی و رسانەهای فلسطین این ادعا را رد کردە و اعلام نمودند که سربازان اسرائیلی بدون دلیل این دختر بچه را مورد شلیک گلولە های خود قرار دادند. تصاویر ویدئویی که بعدها در شبکەهای ارتباطات جمعی منتشر شد، دختر نوجوانی را نشان می دهد که در حال خونریزی بر روی زمین افتاده است. این دختر همان یاسمین رشاد الزرو بود و تصاویر لحظاتی بعد از اصابت گلوله به وی ضبط شده است. طبق همین تصاویر سربازان اسرائیلی مانع مردمی می شوند که در صدد کمک کردن به این دختر هستند. در این تصاویر همچنین مشاهده می شود که چگونه سربازان اسرائیلی به یک فرد معلول که بر روی یک «ویلچر» نشسته است و در تلاش است بە دختر زخمی نزدیک شود، حمله می کنند و وی را بر روی زمین می اندازند. بعد از این رویداد شش فسلطینی دیگر نیز به همان شکل از طرف نیروهای امنیتی اسرائیل به قتل رسیدەاند.

واقعیت این است که از یک طرف محاصره اقتصادی، اعمال خشونت نیروهای امنیتی علیه جوانان، گسترش شهرک سازی در مناطق اشغال شده و تداوم سیاست تبعیض آمیز دولت اسرائیل در کلیه شئونات زندگی، مردم فلسطین را در شرایط بسیار دشواری قرار دادە است. از طرف دیگر مطبوعات جهانی، دولت ها و نهادهای بین المللی با سکوت خود، عملا دست دولت اسرائیل را در ادامه این جنایت ها باز گذاشتەاند. یکی از پیامدهای این وضعیت، افزایش نفوذ نیروهای اسلامی در فلسطین است. این نیروها تفرقەهای مذهبی را دامن می زنند و مانع از رشد نیروهای پیشرو در درون جامعه فلسطین می شوند. آنها عملا» در راستای سیاست نژادپرستانه و تفرقە اندازانه دولت اسرائیل عمل می کنند. آنها در عین حال به آلت دست دولت های مرتجع منطقه و ازجمله رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شدەاند، که می خواهند مبارزه برحق مردم فلسطین را به ابزاری در خدمت پیشبرد کشمکش و رقابت های خود تبدیل کنند.

در چنین شرایطی است که حمایت نیروهای آزادیخواه، چپ و انساندوست از مبارزه برحق مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است. چنین حمایتی لازم است تا مانع تبدیل شدن مبارزه عادلانه مردم فلسطین به ابزار تفرقه اندازی و رقابت بین دولت های منطقه شود و در عین حال نگذارد این مبارزه برحق تحت شعاع وضعیت بحرانی و جنگی در سایر مناطق خاورمیانه قرار بگیرد. در این میان حمایت نیروهای آزادیخواه، چپ و انساندوست در جامعه اسرائیل از مردم ستمدیده فلسطین به نوبه خود می تواند دست دولت این کشور را از جنایت علیه مردم فلسطین کوتاه کند و اتحاد و همبستگی میان مردم آزادیخواه و برابری طلب اسرائیل و فلسطین را تحکیم بخشد. چنین حمایت همه جانبه می تواند سکوتی را که در سایه آن دولت اسرائیل به کشتار مردم فلسطین ادامه می دهد، بشکند.

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.